هنر کشاورزی

هنر کشاورزی مدرن، با کشاورزی سنتی خداحافظی کنید!!

هنر کشاورزی

هنر کشاورزی مدرن، با کشاورزی سنتی خداحافظی کنید!!

هنر کشاورزی

امروزه با افزایش تقاضای محصولات کشاورزی و کاهش ذخایر آبی، حرکت به سمت روش های مدرن کشاورزی امری مهم محسوب می شود. در این وبلاگ، روش های نوین کشاورزی در ایران و جهان را به شما آموزش می دهیم.

معرفی بهترین نایلون گلخانه در فصل سرما

دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳ ق.ظ

انتخاب بهترین نایلون گلخانه در فصل سرما، کار خیلی سختی نیست، فقط نیازمند کمی اطلاعات است. ما انواع پوشش‌ها را برای گلخانه داریم و هر کدام فواید و کاربردهای خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی بهترین پلاستیک گلخانه ای در فصل سرما می‌پردازیم.

 

مزیت نایلون گلخانه ای

امروزه به دو دلیل، ‏از نایلون گلخانه‌ای (پلی اتیلن) استفاده می‌شود‎ :‎‏این پلاستیک را می‌توان روی اسکلت‌های دائمی گلخانه به کار برد، که باعث صرفه جویی قابل ‏ملاحظه‌ای، در مقایسه با هزینه‌های گلخانه‌های شیشه‌ای است.

 حتی امکان قرار دادن این نایلون‌ها روی ‏اسکلت‌های کم دوام، نظیر آن‌هایی است که در گلخانه‌های کوآنست به کار می روند، وجود دارد. لازم به ذکر است که هزینه حرارتی این گلخانه‌ها، در مقایسه با گلخانه‌های یک لایه‌ای یا گلخانه های‎ FRP ‎به ‏میزان 40 درصد پایین تر است. همین امر موجب می‌شود، تقاضا برای استفاده از نایلون‌های گلخانه نسبت به گلخانه‌های شیشه‌ای بالا تر رود.

بهترین نوع پوشش‌ های گلخانه ای

موارد زیادی وجود دارد که برکیفیت انواع پوشش در گلخانه تاثیر می‌گذارد. اما بهترین پوشش گلخانه دارای چه ویژگی‌هایی است؟

بهترین پوشش گلخانه پوششی است که بتواند، نور را به خوبی از خود عبور دهد. این پوشش باید بتواند از اتلاف انرژی و گرما جلوگیری کند و از طرفی باید بتواند گلخانه را از تغییرات دمایی و جوی، مانند تغییر رطوبت، تغییر دمای هوا، شرایط‌های بارش و… حفظ کند.

برای پوشاندن سطح و اسکلت گلخانه می‌توان از انواع پوشش گلخانه استفاده کرد. اگر بخواهیم این پوشش‌ها را بر اساس میزان عبور دسته بندی کنیم، می‌توانیم بگوییم که کاورهای مختلف بین هفتاد و هشتاد الی نود و سه درصد از نور را از خود عبور می‌دهند.

 انتخاب نوع پوشش دهنده بر اساس نور باید با نیاز به نور گیاه همخوانی داشته باشد. در برخی از گیاهان کمبود نور مانع رشد می‌شود و در برخی از گیاهان (گیاهان زمستانی) زیاد بودن نور باعث خشک شدن و پژمردگی گیاهان می‌شود. به همین علت تنظیم نور در گلخانه بسیار مهم است.

 

منبع: خبر آنلاین

 

  • علیرضا هادوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی