هنر کشاورزی

هنر کشاورزی مدرن، با کشاورزی سنتی خداحافظی کنید!!

هنر کشاورزی

هنر کشاورزی مدرن، با کشاورزی سنتی خداحافظی کنید!!

هنر کشاورزی

امروزه با افزایش تقاضای محصولات کشاورزی و کاهش ذخایر آبی، حرکت به سمت روش های مدرن کشاورزی امری مهم محسوب می شود. در این وبلاگ، روش های نوین کشاورزی در ایران و جهان را به شما آموزش می دهیم.

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

آبیاری قطره‌ ای چیست؟

آبیاری قطره‌ای نوعی آبیاری موضعی یا میکرو می‌باشد که در آن، آب را با فشار کم از روزنه یا وسیله‌ای به نام قطره چکان به ریشه گیاهان می‌رساند. در این روش آب به آهستگی در پای گیاه ریخته می‌شود که موجب صرفه جویی و افزایش بازدهی آبیاری می‌گردد. همچنین با توجه به اینکه در این روش مساحت و عمق کمی از سطح خاک خیس می‌شود، موجب کاهش میزان تبخیر آب نیز می‌گردد. در سیستم آبیاری قطره ای آب از شبکه شیرها، لوله‌ها و قطره چکان‎‌‌ها عبور می‌‌نماید. بسته به کیفیت طراحی سیستم نصب شده، یک سیستم آبیاری قطره ای می‌تواند از انواع روش‌های آبیاری دیگر مانند آبیاری سطحی و بارانی کاراتر باشد.

  • علیرضا هادوی

 

هر ماده‌ای که به عنوان پوشش روی سطح خاک پخش یا پاشیده می‌شود مالچ نامیده می‌شود. این پوشش برای حفظ رطوبت در خاک، از بین بردن علف‌های هرز، خنک نگه داشتن خاک، و جلوگیری از سرمازدگی در زمستان استفاده و باعث می‌شود نمای ظاهری باغ، جلوه زیباتری پیدا کند. مالچ‌های طبیعی همچنین به بهبود یافتن ساختار خاک، و زهکشی کمک می‌کند و ظرفیت حفظ مواد مغذی خاک را به هنگام متلاشی شدن بالا می‌برد.

  • علیرضا هادوی

معرفی مواد اولیه مورد استفاده در روش‌ قالب‌گیری تزریقی

مقدمه

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌ها و دستگاه‌های مختلفی برای تولید محصولات پلاستیکی بوجود آمده است. در بیشتر این روش‌ها، از گرانول به عنوان ماده اولیه برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود. دلیل این انتخاب، سهولت استفاده از گرانول در تولید است؛ بنابراین تولیدکننده‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از پودرهای پلیمری، از شکل گرانولی آن استفاده کنند. یکی از ملاک‌ها برای نام‌گذاری گرانول‌ها، روش تولید است. گرانول‌ها، در بیشتر موارد توسط دو روش متداول قالب‌گیری تزریقی و قالب‌گیری بادی به محصول نهایی تبدیل می‌شود. بنابراین، بر اساس روش تولید، استفاده از دو دسته مهم گریدهای تزریقی و بادی در صنعت مرسوم است. در این مقاله به معرفی انواع گرانول تزریقی، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم.

  • علیرضا هادوی

تعریف کشاورزی صنعتی

گونه‌ای سامانهٔ تولیدی در کشاورزی است که دارای میزان هدررفت کم به ازای به‌کارگیری فراوان سرمایه، کارگر، آفت‌کش‌ها، و کودهای شیمیایی در منطقه زیر کشت است . از  این نوع  کشاورزی با عناوین کشاورزی متمرکز و یا تجاری هم نام برده می شود

کشاورزی صنعتی بر سه پایه اصلی به منظور بالا بردن بهره‌وری زمین و انرژی استوار است :

  1.     از میان بردن گیاهان خودرو و رقیب محصول در زمین کشاورزی
  2.     جلوگیری از تغذیه جانوران از آن محصولات کشاورزی
  3.     نگهداری جانوران دامی در مکان‌های سربسته و محافظت‌شده

  • علیرضا هادوی

کشاورزی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تولید در ایران محسوب می‌شود. بخشی که اکنون با خطر خشکسالی و پاره‌ای از موضوعات دیگر روبرو است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کمبود آب، خشکسالی، مهاجرت به شهرها، تقسیم زمین‌ها و پاره‌ای از مشکلات دیگر سبب شده تا کارشناسان با دید تردید به آینده کشاورزی در ایران بنگرند.

 

  • علیرضا هادوی