هنر کشاورزی

هنر کشاورزی مدرن، با کشاورزی سنتی خداحافظی کنید!!

هنر کشاورزی

هنر کشاورزی مدرن، با کشاورزی سنتی خداحافظی کنید!!

هنر کشاورزی

امروزه با افزایش تقاضای محصولات کشاورزی و کاهش ذخایر آبی، حرکت به سمت روش های مدرن کشاورزی امری مهم محسوب می شود. در این وبلاگ، روش های نوین کشاورزی در ایران و جهان را به شما آموزش می دهیم.

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

 


گروه بنگاه‌‌‌ها: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اعلام آمادگی برای پذیرش عضو جدید در این صندوق گفت: تاکنون خانواده یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند. محمدرضا رستمی افزود: عضویت در این صندوق که یکی از چهار صندوق بیمه‌ای تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، کاملا اختیاری است و افراد تحت پوشش این بیمه با داشتن ۱۵ سال عضویت می‌توانند از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.

  • علیرضا هادوی


اقلیم مناسب مورد نیاز پسته
اولین قدم برای احداث باغهای پسته شناخت دقیق از شرایط آب و هوایی منطقه می باشد و انجام هر گونه فعالیتی بایستی با آگاهی از وضعیت اقلیمی مناطق صورت پذیرد در غیر اینصورت سرمایه گذاری ، با ریسک پذیری زیادی همراه خواهد بود. در جدول زیر شرایط محیطی مناسب ، قابل تحمل و نامناسب کاشت پسته ارائه شده است.

  • علیرضا هادوی

 

با نصب و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ ای تصمیم فوق‌العاده‌ای برای افزایش محصول، حفظ ذخائر آبی و... گرفته‌اید. اما در صورتی که در خصوص نگهداری این سیستم آبیاری اطلاعاتی نداشته باشید، دیر یا زود با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شوید. جز به جز سیستم آبیاری نیاز به دانش کافی از فرآیند نگهداری و شستشوی دوره‌ای و منظم دارد که در این مقاله به برخی از این موارد اشاره می‌شود.

 

  • علیرضا هادوی

 


نسبت خاک گلدان

اهمیت خاک مناسب در رشد گیاهان به این دلیل است که پایه و بیس اصلی پرورش گیاه (کشاورزی) را تشکیل می دهد. حال این کشاورزی می تواند پرورش تنها گلدانی یک لیتری که در آن سبزی ریحان کاشته اید باشد. در این مقاله هدف آشنا نمودن شما با خاک مناسب برای پرورش گیاه بصورت ایندور( یعنی پرورش گیاه در گلدان و در محیط سرپوشیده) می باشد. بهترین خاک برای کشاورزی از مخلوط پیت ماس، کوکوپیت و پرلیت تشکیل می شود. البته نه به یک تناسب!

  • علیرضا هادوی

 

معایب شیرهای پروانه‌ای چدنی
امکان کنترل جریان در شیرهای پروانه‌ای وجود ندارد و این شیرها به اصطلاح کنترلی نیستند.
در صورت استفاده از شیرهای پروانه‌ای به جای شیرهای کنترل کننده فشار، افت فشار در این شیرها به شدت بالا می‌رود.
امکان دفن شیر پروانه‌ای چدنی در زیر خاک وجود ندارد.

باترفلای ولو چدنی


مشکلات احتمالی در استفاده از شیرهای پروانه‌ای چدنی
اکثر مشکلات شیرهای پروانه‌ای مربوط به مرحله نصب بوده و در صورت رعایت نکاتی در خصوص نصب صحیح می‌توان از بروز خرابی، نشتی و سایر مشکلات جانبی جلوگیری کرد.

 

  • علیرضا هادوی